walking on a dream

Hej hej hemskt mkt hej!

Allt ar fortfarande kanon bra har! jag trivs forvantansfullt bra faktiskt.
Forra helgen hade vi grillkvall i vart hus, avskedsmiddag for nagra...
sen akte vi till pilanos och dansade och sedan till cape to cuba.

jag har fatt ett jatte konstigt bett pa min arm, de andra sa att jag var tvungen att ga till doktorn sa fort som mojligt for dom trodde det var skabb.. mm skabb, hur nice lat inte det? iaf, det ar endel som haft det har och det ar smittsamt. sa jag gick till doktorn forra lordagen och kollade upp det. men han sa att det inte var skabb (tur!), han visste inte riktigt var det var, men jag fick iaf nagon salva och antibiotika som jag skulle ta, sen sa han att jag skulle komma tillbaka pa torsdag igen. sa jag gick tillbaka, och det var fortfarande inte battre. fick en ny salva, sa nu borjar det se lite battre ut iaf. ska tillbaka pa torsdag igen.
..

Nar jag tanker tillbaka pa dagarna hemma sa kanns det som att mina dagar bestod av att "inte gora sa mkt". har ar det verkligen helt annorlunda, har kanner man sig behovd och uppskattad varje dag.
nar man kommer till projektet och man blir omfanmnad av barnen och dom sager att dom har saknat os. det kan vara den perfekta borjan pa en ny dag.
vi har ingen aning om hur barnen har det hemma, men det vill vi inte veta heller.. jag har hort att vissa har det valdigt daligt hemma.. vissa dagar kan man verkligen se pa vissa barn att dom ser sa nedstamda ut, da brukar jag satta mig bredivd, da brukar dom oftast krypa  upp i mitt kna och soka efter narhe, man behover inte saga ngt for jag tror att den tryggheten och den kramen racker langt.

Pa hope center som jag varit pa i 3 veckor nu ar det 18 barn. 8 yngre och 10 aldre runt 5-6 ar. det drivs bara av GVI sa det ar lite mer struktuerat. dom har berattat att nastan alla av barnen dar har det jobbigt hemma. drogmissbrukande foraldrar osv..
vi har 2 lektioner om dagen 30 min langa. vi lar dem alfabetet, siffror, farger, arstider, veckodagar osv.. vissa av barnen ligger nangt efte, vi har tex arbetet med nummer 3 i ungefar en vecka, och vissa vet fortfarande inte hur en 3a ser ut. vissa har aven svart med fager osv, vi arbetade med fargen gron i tisdags, nar lektionen var slut pekade vi an en gang pa fargen gron och fragade barnen vilken farg det var "rosa? bla?" svarade dem i ca 10 min.. neeej det ar fortfarande grooon! haha. jag menar nar man ar 5 ar ska man val anda veta hur gron ser ut.
2 av barnen ar ifs valdigt duktiga, dem kan skriva sitt namn osv, sa det ar inte alltid det lattasta att veta hur man ska undervisa pa basta satt.
det jag mest av allt vill ar att barnen kan komma in pa skolan sen. men som sagt alla barnen ar helt underbara, jag alskar varenda en. och jag alskar att vara pa projektet aven om vissa dagar kan vara lite jobbiga.

Hoppas ni har det bra hemma! aven om jag har fullt upp varje dag, sa tabker jag pa er hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Gud va bra det låter Malin! Tänker på dig också och hur du har det :)

Puss och kram!

2011-10-30 @ 21:02:58
Postat av: mamma

Hej lilla gumman!

Du är visst behövd och uppskattad här hemma.T ex när badrummet ska städas ;) Vi saknar dig väldigt mycket.Puss&kram

2011-10-31 @ 13:26:58
Postat av: Linda

Jag tänker på dig varje dag, saknar dig varje dag!

Du är så bra med barnen malen, förstår att du inte vill åka tillbaka hit! November har börjat, är man inte Depp så blir man. Saknar sol o värme, men mest dig :) pusss!

2011-11-01 @ 23:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0