2 veckor

Heeej alla 3 lasare jag har varje dag!
Nej men visst, det ar jatte kul att ni foljer bloggen. o kul att sa manga vill lasa;) HAHA!

Men iaf, jag har det som sagt jatte bra! vadret borjar bli battre o battre. men fortfarande lite kyligt.
Dem forsta tva veckorna var jag pa kiddies corner och arbetade, det var ca30 barn dar varje dag. sa vi hade fullt upp varje dag. ah alla barn ar sa sota, aven fast jag hatar dom sa alskar jag dom<3

i helgen sa hade vi grillkvall i vart hus med alla, for vi hade avskedsmiddag med Gracie och Juan... ah det va lite sorligt:( pa dagen hade vi kort dag. sa efter det gick jag, emelie petra, juan, kim, claire, och sammi till kalk bay och kollade runt lite och lunchade. jag och emelie kopte lite vin.
dem andra kom over till oss runt 8. at god mat, drack vin och spelade ol spelet.
vi skulle egentligen ga ut, men det var bara jag o emelie som ville tillslut, sa vi akte hem till det andra huset ist kl 12 pa natten. nagra gick o sov. medans jag emelie, petra rachel, juan, lewis och gracie var uppe.
tog taxi hem runt halv 3.

lordag.
gick upp runt 8. ratt sliten. gick till staranden och motte upp juan, lewis, gracie, sammi och claire.
at frukost vilket bestod av pommes och vafflor med glass.
efter att vi sagt hejda till gracies sa akte jag eme, pea, rachel o lewis till kapstaden till ett backpackers hotell. lamnade av vara vaskor, sedan akte vi till table mountain och borjade klattra.
haha det va helt galet varmt den dagen sa svetten rann och vi kampade riktigt hart for att ta oss upp. det tog ca 1 h och 40 min for mig o rachel och ca 2 h for eme pea o lewis. jaklar va vi var stolta nar vi kom upp!
det var riktigt roligt! o vilken utsikt! helt otroligt. har tagit massa bilder som ni kommer fa se sen nar jag kommer hem.
pa kvallen motte vi upp juan och sen gick vi ut o at. sen gick dem andra ut, jag kande mig sjuk, skit forkyldining!!
sa jag stannade hemma (pa hotellet).
kl halv 4 kom dem andra hem o vackte mig.


sondag
juan akte hem.
gick upp kl 8. lewis blev av med hans bankomatkort.. givk pa stan. at frukost. akte hem.
det kom 4 nya tjejer till huset:) en svensk till som ar lika gammal som jag. sen 1 fran new york och 2 fran australien.
det kom aven 4 nya tjejer till det andra huset. sa vi gick till baren och drack valkomstdrink, sen hem till vart hus och at mat med alla.


mandag
sista dagen pa kiddies:(
kort dag, gick o lamndae tvatt. gick o handlade lite.

tis
forsta dagen pa hope center. det gick bra o det var kul. ganska skont for dar ar det vara 18 barn.

o idag ar jag hemma for jag har inte matt sa bra. forkyld....
sa jag trost ater choklad. hehe.
ikvall ska vi ha social night med alla. sa da ska vi leka lekar osv.

imorgon ska jag forhoppningsvis tillbaka till hope.

hoppas jag ar frisk till helgen!
da ska vi forhoppningsvis aka o se pa pingviner.

om ni undrar ngt sa ar det bara o fraga! jag emnar jag skriver knappt upp  halften det jag ar med om, for det ar sa otroligt mkt man har att gora varje dag. fullt upp hela tiden! sa det ar lattare for mig att veta vad jags ka skriva om ni fragar:)

LOVE!
/ Marlin, (som typ alla kallar mig for det ar tydligen sa svart att saga Malin)
puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahha jag älskar dig! Skrattar så mkt åt dina roliga inlägg, saknar dig, känner med dig när vännerna åker, blir glad när du får vara med om så mkt, blir pirrig när jag tänker på allt du är med om!! Du MÅSTE bli bättre på att skriva mera :) Så underhållande o härligt att läsa om din resa!



Vi rings i morgon. ÄR ledig, men ska nog hämta barnen vid 3-4. Så ringer under kvällen :) Shit snart har du varit borta halva tiden. Helt sjukt.



NJUT!



PUSSS!

2011-10-12 @ 22:51:49
Postat av: Nicklas Bäckström

SkönT nu har du fyra.. Låter som du har det bra! Take care

2011-10-13 @ 16:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0